• Gratis levering vanaf €75 in België en €100 in NL
  • Veilige betaling via betaalprovider Mollie
  • Vlaamse / Belgische webshop
  • 14 dagen bedenktijd
  • Een vraag? Stuur een WhatsAppje

Je rechten als consument

Nu we massaal online shoppen, lopen we met zijn allen ook gevaren op. Maar waar kan je dan ook terecht met welk probleem? 

Hopelijk maakt dit het voor jou overzichtelijk. 

 

1. Inbreuken op de wetgeving

Ben je het slachtoffer geworden van misleiding, bedrog, fraude of oplichting?

De Algemene Directie Economische Inspectie controleert de naleving van de toepassing van het Wetboek van economisch recht.

Meld een onwettelijke of oneerlijke handelspraktijk op het online meldpunt: meldpunt.belgie.be

 

2. Hulp en advies voor consumenten in Europa en voor grensoverschrijdende klachten en geschillen

Het Europees Centrum voor de Consument biedt consumenten informatie en begeleiding aan bij een geschil met een onderneming die gevestigd is in een andere lidstaat van de Europese Unie, Noorwegen of IJsland. Hiervoor kan je terecht op hun website: www.eccbelgie.be

 

3. Uw geschil minnelijk beslechten

Hiervoor kan je terecht bij: 

* de Consumentenombudsdienst: www.consumentenombudsdienst.be

Om er beroep op te kunnen doen, moet je vooraf getracht hebben tot een (schriftelijke) minnelijke schikking te komen met de betrokken onderneming.

 

* de officiële website van de Europese Commissie: Online Dispute Resolution

De Europese Commissie biedt een platform voor om de consument procedures van minnelijke geschillenregeling voor te stellen, voor de behandeling van geschillen tussen consumenten en ondernemingen uit de Europese Unie.