• Gratis levering vanaf €75 in België en €100 in NL
  • Veilige betaling via betaalprovider Mollie
  • Vlaamse / Belgische webshop
  • 14 dagen bedenktijd
  • Een vraag? Stuur een WhatsAppje

Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden terug die we samengebundeld hebben onder veelgestelde vragen. Staat je vraag er toch niet bij, dan kan je altijd contact opnemen met ons via:

WhatsApp - Messenger - info@bluesapphire.be - contactformulier of de live chat: klik op de chatbutton rechtsonder.


Algemeen

Wat zijn jullie openingsuren?

We zijn een online shop dus altijd open. Je kan op elk gewenst moment snuisteren en bestellen! 

Hoe kan ik jullie bereiken?

We zijn bereikbaar van maandag tot donderdag van 9u - 17u en vrijdag van 9u - 16u. 

Via:

  • Live chat (Je kan met ons chatten via de chatknop rechtsonder op de website.)

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Gemakkelijk en snel bestellen en dat nog is 100% veilig!

Als je een bestelling wil plaatsen dien je enkele stappen te ondernemen.

 1. Uiteraard het plaatsen van artikelen in de winkelwagen.

 2. Inhoud van de winkelwagen controleren en eventueel aanpassen.

 3. Je kan nu ook een kortingscode toevoegen en je leveringsmethode aanduiden. Zo kan je al zien wat de extra kosten kunnen zijn.

 4. Je persoonlijke gegevens invoeren. Er is ook de mogelijkheid om een ander adres door te geven waar we moeten leveren.

 5. Betaalmethode kiezen. Je hebt de keuze uit Bancontact, overschrijving, Visa, MasterCard en Ideal. 

 6. Laatste maal alles controleren en de algemene voorwaarden goedkeuren. Op bevestigen klikken en voila het is al in orde. Jij hebt jouw deel gedaan en nu is het aan ons.

Je krijgt van ons nog een bevestigingsmail dat we je bestelling goed hebben ontvangen.

Heb ik een account nodig om te bestellen? 

Neen, indien je geen eigen account wenst aan te maken, kan je altijd een bestelling plaatsen via een gastaccount. 

Bestellen kan op 3 manieren.

Als gastaccount. Hiermee bestel je zonder te registreren, je maakt dus geen account aan. Dit is de snelste manier, maar bij elke volgende bestelling dien je je gegevens opnieuw in te voeren.

Een account aanmaken. Als je voor deze optie kiest, kun je bij je volgende bestelling gewoon inloggen en moet je alles niet opnieuw ingeven. Even wat langer werk maar nadien makkelijker.

Inloggen met een account. Hier heb je al eerder een account aangemaakt en dien je gewoon in te loggen. Je gegevens staan al helemaal ingevuld, lekker makkelijk toch!

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling? 

Ja, je krijgt een bevestigingsmail met de details van je bestelling. Nadien krijg je nog een aantal mails met hoever we met je bestelling staan. 

Zo blijf je continue op de hoogte. 

Kan ik ook bestellen via e-mail of telefoon? 

Ja, dit is zeker mogelijk. Neem het artikelnummer bij de hand, samen overlopen we het juiste product. Je kan dan via overschrijving betalen of zoals afgesproken bij ons gesprek. 

Ons rekeningnummer is BE85 7360 1623 2006 vermeld het artikelnummer als mededeling en van zodra we deze betaling ontvangen hebben, gaan we je bestelling verzenden. 

Het verkeerde artikel besteld of toch liever een ander artikel gekozen?

Neem zo snel mogelijk contact op met ons.

Zolang je bestelling niet is verzonden, kunnen wij je order annuleren en kan je een nieuwe bestelling plaatsen. 

Je pakketje is al verzonden met Bpost, plaats een nieuwe bestelling & retourneer je pakketje zodra je het hebt ontvangen. 

Betalingen

Wat zijn de betalingsmogelijkheden? 

Voor welke betalingsmethode je ook kiest, we verzenden je pakketje pas als we de betaling hebben ontvangen.

  • Betaling via Bancontact

De betaling kan uitgevoerd worden met een kaartlezer of via de Bancontact-app. Helemaal in een vertrouwde betaalomgeving.

  • Betaling met kredietkaart: Visa of MasterCard

Bij deze betaalmethode zal er een verificatiecode worden gevraagd van de kaart. Dit is een controle om na te gaan of de kaart al dan niet door een ongeautoriseerd persoon gebruikt wordt. Het bedrag wordt onmiddellijk na bevestiging van betaling van je kaart gedebiteerd. 

  • Betaling met overschrijving

Na je bestelling ontvang je een e-mail met je orderbevestiging en de betaalinstructies. Het ontvangen van je betaling bij overschrijving duurt iets langer en daarom zal de levering ook iets langer duren. Je hebt 7 dagen de tijd om je bestelling te betalen. Betaal je niet binnen deze periode, dan wordt je bestelling automatisch geannuleerd. 

  • Betaling via IDEAL

Een betaalmethode voor onze Nederlandse klanten. 

Krijg ik een papieren factuur?

Neen, daar we zoveel mogelijk duurzaam willen zijn, sturen we de factuur enkel per mail door. 

Verzendingen

Wat is de levertijd van mijn bestelling? 

Als je gekozen hebt voor persoonlijke levering (enkel in België), dan spreken we samen een tijdstip af.

Indien je gekozen hebt voor een koerierdienst zal dit binnen de 1-3 werkdagen zijn. Afhankelijk van de drukte bij Bpost.

Onze pakketten zullen altijd via Track en Trace verzonden worden.

Waar kan ik mijn pakketje laten leveren?

We werken samen met Bpost als verzendpartner.

De levering kan overal gebeuren: bij je thuis, op je werk, bij iemand anders of meteen bij degene voor wie het cadeautje bestemd is en een afhaalpunt.

 

Weet dat je via de Bpost-app, je leveringsvoorkeur alsnog kan wijzigen! Stel dat je bij ons je huisadres hebt ingevoerd maar je moet dringend weg, je dit via hun app kan aanpassen naar een Afhaalpunt of Pakjesautomaat, of bij een buur of veilige plaats.

 

Je pakketje blijft 14 kalenderdagen lang beschikbaar in een afhaalpunt. Voor de pakjesautomaat is dit 5 kalenderdagen. Na deze periode wordt het teruggezonden naar ons. 

Zeker eens nakijken deze Bpost-app

Hebben jullie gratis verzending?

Ja, vanaf een aankoop bedrag van €75 voor België en vanaf €100 voor Nederland.

Voor gemeentes in de regio bieden wij gratis verzending aan zonder een bepaald aankoopbedrag. 

Deze zijn:

  • 9255 Buggenhout - Opdorp - Opstal
  • 9200 Dendermonde - Baasrode - Grembergen
  • 9280 Lebbeke - Wieze
  • 2890 Sint-Amands - Oppuurs - Lippelo
  • 1840 Malderen - Steenhuffel
  • 1785 Peizegem
  • 1745 Opwijk

Retourneren

Ik wil mijn bestelling terugsturen, kan dit? 

Natuurlijk! Je hebt 14 kalenderdagen de tijd om je bestelling terug te sturen. 

Neem contact met ons op via Blue Sapphire of een ander kanaal zo zijn wij reeds op de hoogte. Hier kan je het retourformulier reeds downloaden.

Vul deze in en voeg ze samen met de goederen die je wenst terug te sturen. 

Terugsturen kan naar onze hoofdzetel (Beukenstraat 7, 9255 te Buggenhout, België).

Let op: de verzendkosten voor het retourneren zijn op jouw kosten.

 

Alle geretourneerde items moeten in hun originele verpakking (geen cadeaupapier) en conditie zijn.

De consument mag het artikel slechts inspecteren zoals dat in een fysieke winkel zou gebeuren.

Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar niet gebruikt zijn.

Wij accepteren geen items die beschadigd of gedragen zijn.

Moet ik de retourkosten zelf betalen? 

We zijn een jong bedrijf en dan moeten we bepaalde keuzes maken wat we voor de klant willen aanbieden

Aangezien we andere kosten voor jullie als klant willen besparen, bieden we deze service nog niet gratis aan. 

We hopen op jullie begrip. 

Hoe word ik terugbetaald als ik mijn bestelling terugstuur? 

We betalen je binnen de 14 dagen na je bericht dat je gebruik wil maken van je retourrecht. 

De betaling gebeurt met dezelfde betaalmiddel die jij gebruikte voor je bestelling. Tenzij anders overeengekomen. 

Klachten

Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat nu? 

Klachten over een aankoop moeten binnen de 7 dagen, volledig en duidelijk omschreven, worden ingediend bij Blue Sapphire.

Zo kunnen wij deze zo snel mogelijk behandelen en opvolgen. We streven steeds naar een correcte oplossing.

Je kan een mail met je klacht sturen naar Blue Sapphire

Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen vermeld je hierin:

* je ordernummer

* de reden - wat er mis is

* waar mogelijk, voeg een foto toe

 

Ingediende klachten worden binnen de 14 dagen, vanaf datum van ontvangst, beantwoord. Vraagt de klacht een langere verwerkingstijd?

Dan houden wij je binnen die periode op de hoogte met een bericht van ontvangst en een indicatietijd voor een uitgebreid antwoord.

Via e-mail delen we je de verdere afwikkeling en het resultaat van de klacht mee. 

 

Ik ben niet tevreden over de service

We streven ernaar om je een aangename service te laten beleven. Dat doen we dan ook met heel veel liefde en met de beste bedoelingen. Wanneer blijkt dat dit toch niet het geval is, dan horen we dit uiteraard graag. Je kan dan je klacht mailen naar Blue Sapphire. Samen vinden we wel een oplossing. 

 

Ingediende klachten worden binnen de 14 dagen, vanaf datum van ontvangst, beantwoord. Vraagt de klacht een langere verwerkingstijd?

Dan houden wij je binnen die periode op de hoogte met een bericht van ontvangst en een indicatietijd voor een uitgebreid antwoord.

Via e-mail delen we je de verdere afwikkeling en het resultaat van de klacht mee. We streven steeds naar een correcte oplossing.

 

Indien je je liever uitspreekt bij een onafhankelijke partij, dan kan je ten alle tijde een geschillenprocedure opstarten bij:

* de Consumentenombudsdienst: www.consumentenombudsdienst.be

Om er beroep op te kunnen doen, moet je vooraf getracht hebben tot een (schriftelijke) minnelijke schikking te komen met de betrokken onderneming.

* de officiële website van de Europese Commissie: Online Dispute Resolution

De Europese Commissie biedt een platform voor om de consument procedures van minnelijke geschillenregeling voor te stellen, voor de behandeling van geschillen tussen consumenten en ondernemingen uit de Europese Unie.